FANDOM

Dungeoneering-icon
Runescape dod

RuneScape - Dungeons of Daemonheim

Dungeoneering symbol
Dungeoneering (tunnetaan myös lyhenteillä De, Dunge, Dung, Dg ja D'ing) on uusin taito RuneScapessa, joka julkaistiin 12. huhtikuuta 2010. Taito on poikkeava RuneScapen tähänastisista taidoista, sillä se on mahdollista kehittää tasolle 120. Dungeoneering on RuneScapen ainoa taito, jossa tarvitset pelin jokaisen muun taidon apua. Dungeoneering poikkeaa tavallisesta myös siinä mielessä, että siinä on minipelille tyypillinen monen pelaajan yhteistyömahdollisuus.
Dungeoneering Splash Screen

RuneScapen sivuilla näkyvä tausta joka liittyy Dungeoneeringiin.

Dungeoneeringiä voi kehittää toistaiseksi ainoastaan Daemonheimin niemimaalla, joka on vain kapean salmen välityksellä yhteydessä mantereeseen ja Wildernessiin. Dungeoneeringissä perimmmäinen tarkoitus on auttaa Fremennikkejä tunkeutumaan Daemonheimin syvimpiin luolastoihin, ja selvittää miksi ja milloin nämä luolat ovat valmistettu. Myös voimakkaan mystisen voiman lähde pitää löytää.

Daemonheim on Fremennikkien kieltä, ja käännettynä tarkoittaa "Demonien salia". Syynä nimeen on luultavasti uskomus siihen että Demonit ovat luoneet ne pelottavat luolastot jotka sisältävät monenlaisia hirviöitä ja ongelmia. Luolastosta myös löytyy kolme Demonia jotka toimivat päävastuksina: To'Kash the Bloodchiller, Har'Lakk the Riftsplitter, Bal'lak the Pummeller ja Yk'Lagor the Thunderous.

Tämänhetkisesti Hiscoreihin Dungeoneering rankin saamiseen tarvitaan 30 Dungeoneering. Tällä hetkellä (15. heinäkuuta 2010) on 689 pelaajaa joilla on 99 dungeoneering tai enemmän. 120 dungeoneeringillä saa Dungeoneering Master capen jolla on erillainen emote. Tällä hetkellä vain yhdellä pelaajalla, Telmomarquesilla on 120 dungeoneering.

19. heinäkuuta 2010, Dungeoneeringille tuli massiivinen update, joka laajensi Dungeoneeringia ympäri Gielinoria. Tämän updaten ansiosta pelaajat voivat rakennella omaan kotiinsa Dungeoneering juttuja ja pelaajat voivat vierailla Resource dungeoneissa ympäri Gielinoria. Jokainen Resource dungeon tarvitsee jonkun määrän Dungeoneering leveleitä ja sisällä voi olla hirviöitä, herb spawneja eli tulee maahan esimerkiksi vaikka Grimy ranarreja aina välillä.

TarinaMuokkaa

Taito sai alkunsa siitä että koko Gielinoria vavisutti yllättävä oudon voiman aalto, jonka jokainen pelissä ollut pelaaja tunsi. Myös tietyt NPC-hahmot tunsivat tämän voiman joka kaikesta päätellen oli paha. Myös Fremennikkien druidit huomasivat tämän, ja lähettivät urheimmat soturinsa tutkimaan asiaa Daemonheimiin. Tutkimus kesti viikkoja, jona aikana Daemonheimiin ei päässyt. Kun Fremennikit sitten päästivät pelaajat Daemonheimiin, julkaistiin Dungeoneering.

PelaaminenMuokkaa

Daemonheim

Kartta

Daemonheimiin pääsee kahta kautta, joko Al-Kharidin pankin takaa laivalla, tai kulkemalla salmen kautta Wildernessissä. Myöhemmin, kun saat Ring of kinshipin, voit koska vaan kaukosiirtää itsesi Daemonheimiin sen avulla. Daemonheimin keskelllä on pieni linnake jossa on sisäänkäynti luolastoon. Ensimmäistä kertaa pelatessa sinun pitää pyytää Ring of Kinship Tutorilta. Kun katsot sormuksen tilastoja, näet missä joukkueessa sinä olet, mille tasolle olet menossa ja millä vaikeustasolla. Dungeoniin ei pääse sisälle jos sinulla on ylläsi mitään muuta kuin orb of oculus, ja Ring of kinship. Myöskään repussa ei saa olla mitään muuta. Tämä sääntö johtuu fremennikkien mukaan siitä, että vieraiden aineiden vienti luolastoon voisi vaurioittaa taikuutta siellä, tai tehdä jotain sinun omille tavaroillesi. Tutori mainitseekin että "Vaikka saisitkin viedä jotain sinne sisään, me emme voisi antaa sinun enää tuoda sitä sieltä pois". Tämän takia et saa viedä mitään mitä luolastossa hankit, luolaston ulkopuolelle. Tavarasi resetoituvat myös joka floorin alussa, lukuunottamatta sinun bindaamiasi esineitä.

Ring of KinshipMuokkaa

Ring of Kinship, on väline, jolla on monta merkitystä Daemonheimissä. Sen avulla, voit teleportata Daemonheimiin, invinitettää pelaajia partyysi ja kehittää itse Dungeoneeringia. Updaten jälkeen, voit nyt customoida Ring of Kinshipin sillein, että voit valita, käytätkö magicia, meleetä vai rangedia. Kun olet valinnut magicin, meleen tai rangedin, voit valita, mitä muotoa käytät. Esimerkiksi meleessä on Tank yms. Voit siis valita, millä tavalla kehität Dungeoneeringia.

Ring of Kinshippiin on liittynyt pari glitchiä. Ne eivät tosin olleet pahoja. Yksi yleisimmistä oli 2 Ring of Kinshippiä. Lue alempaa lisää.

JoukkueMuokkaa

Jos haluat joukkueeseen, sinun pitää joko itse kutsua pelaajia omaan ryhmääsi painamalla "invite", tai jonkun pitää kutsua sinut ryhmäänsä. Joukkuekaverit ovat erittäin tärkeässä roolissa dungeoneeringissä, sillä Pelissä tarvitsee kummankin taitoja ja voimia. Jos pelaat monen kanssa ja helpotetulla luolastolla (niin, että se on suunniteltu vain yhdelle), saatte sakkoa ja menetätte xp:tä.

Tavaroiden säilytysMuokkaa

Voit säilyttää Tavaroita bindaamalla ne. Levelillä 1 voit bindata yhden tavaran ja 150 ammusta, levelillä 50 kaksi tavaraa ja 350 ammusta, levelillä 100 3 tavaraa ja 500 ammusta(?) ja levelillä 120 4 tavaraa ja 1000 ammusta(?)

Tavaroiden säilyttämisen vaatimukset

Dungeoneering level

Kuinka monta tavaraa voit säilyttää
1 1
50 2
100 3
120 4

Kun Bindaat esineen, bindausta ei voi kumota muuten kuin tuhoamalla koko esineen, joten kannattaa valita bindattavat esineet huolellisesti.

KehittyminenMuokkaa

Leiri

Leiri, jossa Dungeoneering skillcape sijaitsee

Dungeoneeringissä kehittyy joka tason lopussa, kun astuu seuraavaan flooriin. Saatavan kehityspistemäärän suuruus riippuu siitä, millaisen kentän olet pelannut, ja miten. Jos tahdot saada maksimimäärän kehityspisteitä joka kentästä, sinun on tapettava ainakin melkein jokainen vastustaja, lukuunottamatta sauruksia jotka taas vähentävät saatavan xp:n määrää. Sauruksien nahasta voi kuitenkin tehdä suojia joten tappaminen pitää tehdä harkiten. Myös kentän koon pitää olla suuri, ja vaikeusasteen mahdollisimman iso. Opastusmoodi pitää olla myös kytketty pois.

Tärkeä tekijä xp:n saamisessa on myös prestige, jota saa kun on suorittanut aiemmin muita flooreja. Prestigeä ei kuitenkaan saa, jos olet jo aiemmin mennyt floorin läpi, joten joka kerta kun olet päässyt kaikki sinulle mahdolliset kentät läpi, on suositeltavaa avata ring of kinshipin menu ja painaa alhaalta "reset", jolloin voit taas aloittaa kaikkien kenttien pelaamisen alusta, mutta prestigesi säilyy.

Dungeoneering partyyn voi kutsua maksimissaan viisi henkilöä, jolloin voi valita suuren kentän, mutta jota et kovin pienellä joukolla voi. Mitä suurempi kenttä, sitä enemmän kehityspisteitä palkkioksi.

VaikeusasteetMuokkaa

Pelatessa on mahdollista valita kuuden eri vaikeusasteen väliltä. Jokainen taso pitää pelata kerran, ennen kuin vaikeampi vaikeustaso tulee mahdolliseksi. Helpommillaan sinun ei tarvitse välittää mistään muusta, kuin päävastustajan löytymisestä ja voittamisesta. Saat panssarit heti alussa, joten niitäkään ei tarvitse hankkia. Vaikeimmillaan taas sinun pitää alusta asti hankkia jokainen tarvitsemasi esine joko salakuljettajalta tai itse tekemällä. Flooreista löytyy silloin myös lukuisia ongelmia joita sinun pitää ratkaista.

TasotMuokkaa

Dungeoneering level select

Ikkuna mistä valitaan floor

Pääartikkeli: Kerros (Dungeoneering)

Tällä hetkellä Dungeonissa on 35 kerrosta, eli flooria Jokaiseen flooriin päästäksesi tarvitset tietyn dungeoneering-tason. Mitä syvemmälle menet, sitä vaikeammaksi eteneminen menee, mutta sitä suuremman xp-palkkiot saat. Tasoissa saattaa kuitenkin olla suuriakin eroja riippuen omasta taistelutasostasi ja vaikeusasteesta. Pienillekään pelaajille ei siis ole mahdotonta päästä kaikkia tasoja läpi.

ComplexityMuokkaa

Dungeoneering complexity select

Ikkuna josta valitaan complexity

Pääartikkeli: Complexity

Complexity on yksi dungeonista saatavaan XP:hen vaikuttavista asioista. Siinä on 6 erillaista astetta ja kun menee ensimmäistä kertaa daemonheimiin, voi käyttää vain 1 tasoa ja sen jälkeen 2 tasoa jne. Se määrittelee myös mitä kaikkea pystyt tekemään dungeonissa. Esimerkiksi complexity 1 tasolla voi vain taistella mutta 2 tasolla voi myös kalastaa ja paistaa ruokaa jne. Kaikki muut complexityt paitsi 6 antavat miinusta kokemukseen.

Dungeonin kokoMuokkaa

Dungeoneeringissä voi myös määritellä dungeonenin koon. Koko pitää määritellä ennen kuin menee Daemonheimiin sisälle. koon voit määritellä Ring of kingshipin avulla (ylempänä lisää tietoa ring of kingshipistä). Kokoja ovat pieni (small), keskisuuri (medium) ja suuri (large).

Eri kokoisissa dungeoneissa voi olla eri määrä huoneita:

Small - enintään 16 huonetta
Medium - enintään 32 huonetta
Large - enintään 64 huonetta

Yksi pelaaja voi valita pienen tai keskisuuren, mutta isoon tarvitsee partyssä olla vähintään 3 pelaajaa. Jos dungeonin kesken lähtee pelaajia sen verran että pelaajamäärä on sallitun rajan alapuolella, on muutama minuutti aikaa suorittaa dungeon loppuun, ellei pelaajia tule lisää (pelaajat voivat vielä rejoinata eli liittyä uudestaan partyyn mikäli eivät ole poistuneet daemonheimin "ylätasanteelta" ja mikäli aika ei ole loppunut).

PalkinnotMuokkaa

Pääartikkeli: Dungeoneering/Palkinnot.
Thok, master of dungeoneering

Thok, master of Dungeoneering

Joka floorin lopussa saat kehityspisteiden lisäksi tietyn määrän tokeneita, joiden määrä saadaan jakamalla annettu xp:n määrä kymmenellä. Tokeneilla voit ostaa palkintojen myyjältä erilaisia esineitä, tai kehityspisteitä Dungeoneeringiin.

AlueetMuokkaa

Pääartikkeli: Resource dungeon

Dungeoneering avaa uusia alueita ympäri RuneScapea. Näihin tarvitsee tietyn verran Dungeoneeringin jotta alueelle pääsee. Näistä löytyy hirviöitä sekä tarvikkeita eri tasojen kehittämiseen.

TaidotMuokkaa

Pääartikkeli: Dungeoneering/Taidot

Dungeoneeringissa käytetään monellisia taitoja eri tehtäviin esim. malmien kaivamiseen, puun hakkaamiseen tai kalastamiseen. Lisää sivulla Dungeoneering/Taidot.

Taito Hyöty/Käyttötapa
Tiedosto:Attack.gif Attack Saat helpommin osuttua vihollisiin kun käytät meleetä. Voit myös pitää kädessäsi parempia aseita.
Tiedosto:Agility-icon.png Agility Voit mennä erilaisten esteiden yli.
Tiedosto:Constitution-icon.png Constitution Selviät paremmin luolastoissa vihollisia vastaan
Tiedosto:Construction-icon.png Construction Voit korjata ovia, rikkoontuneita juttuja jne. Jagex on vahvistanut että on tulossa vielä lisää rakennustaidon käyttötapoja Dungeoneeringiin lähiaikoina.
Tiedosto:Cooking-icon.png Cooking Käytetään raakojen kalojen paistoon sekä kalaperunoiden tekemiseen.
Tiedosto:Crafting-icon.png Crafting Käytetään Magic ja Ranged varusteiden tekemiseen sekä ovien korjaamiseen.
Tiedosto:Defence-icon.png Defence Defence suojaa sinua vihollisten hyökkäyksiltä paremmin.
Tiedosto:Farming-icon.png Farming Käytetään ruokaaineiden kasvatukseen ja joidenkin ovien avaukseen.
Tiedosto:Firemaking-icon.png Firemaking Käytetään nuotioiden tekemiseen joilla voidaan lämmittää raa'at kalat. Käytetään myös joidenkin ovien edessä olevien halkokasojen sytyttämiseen jonka jälkeen ovi avautuu.
Tiedosto:Fletching-icon.png Fletching Käytetään jousipyssyjen, nuolien ja metsästys tavaroiden tekoon.
Tiedosto:Fishing-icon.png Fishing Voidaan kalastaa kalastuspaikoista kalaa. Käytetään myös joissain puzzleissa.
Tiedosto:Herblore-icon.png Herblore Käytetään rohtojen valmistukseen sekä ovien avaukseen.
Tiedosto:Hunter-icon.png Hunter Käytetään metsästyseläinten kiinnisaamiseen.
Tiedosto:Magic-icon.png Magic Käytetään vihollisia vastaan. Magicillä voi tehdä myös muuta.
Tiedosto:Mining-icon.png Mining Käytetään kivien kaivamiseen ja kaivetuilla malmeilla voidaan tehdä haarniskoja.
Tiedosto:Prayer-icon.png Prayer Käytetään suojaamaan pelaajaa tai antamaan pelaajalle lisävoimia. Myös joissain ovissa tarvitaan rukoilua karkottamaan pahahenki.
Tiedosto:Ranged-icon.png Ranged Käytetään vihollisten tappamiseen. Joissain puzzleissakin tarvitaan Rangedia.
Tiedosto:Runecrafting-icon.png Runecrafting Runecraftingia käytetään riimujen luontiin. Joissain ovissakin tarvitaan Runecraftingia.
Tiedosto:Slayer-icon.png Slayer Käytetään joidenkin erikoisvihollisten lahtaukseen joilta voi saada hyviä droppeja.
Tiedosto:Smithing-icon.png Smithing Käytetään haarniskoiden ja aseiden tekoon. Takomisella voidaan myös korjata ovia.
Tiedosto:Strength-icon.png Strength Voimalla voidaan saada massiivisia iskuja vihollisiin. Taistelusta tulee helpompaa. Joissain ovissakin käytetään voimaa suurten lankkujen nostoon. Strengthiä tarvitaan myös maul aseitten käyttöön.
Tiedosto:Summoning-icon.png Summoning Kutsuntaa käytetään kutsuntaolentojen kutsumiseen. Kutsuntaolennot voivat auttaa vihollisten tappamisessa tai olla muuten hyödyksi. Myös joissain ovissa tarvitaan kutsuntaa pahanolennon karkottamiseksi.
Tiedosto:Thieving-icon.png Thieving Käytetään joidenkin lukkojen avaamiseen.
Tiedosto:Woodcutting-icon.png Woodcutting Käytetään puiden kaatoon. Kun puusta kaatuu oksia niistä pelaaja tekee automaattisesti halkoja joita voidaan hyödyntää sytytystaidossa.

TaisteleminenMuokkaa

Pääartikkeli: Dungeoneering/Aseet ja haarniskat

Dunngeoneeringissä joutuu taistelemaan monia hirviöitä vastaan, jolloin dungeonissa kannattaa käyttää jotain asetta. Asetyypit ovat erillaisia kuin muualla runescapessa eikä niitä saa viedä pois dungeonista.

TieritMuokkaa

Pääartikkeli: Tier

Tierit ovat järjestelmä, jolla mitataan tavaran laatu. Tierejä on 11 aseissa ja haarniskoissa mutta muissa asioissa tierejä on 10. Mitä isompi tier, sitä parempi tavara, mutta toisaalta myös suuremmat vaatimukset.

HirviötMuokkaa

Dungeoneissa on hirviöitä melkein jokaisessa huoneessa, paitsi ensimmäisessä. Luolaston hirviöt ovat pahempia, kuin taistelutaso kertoo ja osa voi olla haastaviakin.

BossitMuokkaa

Yhdessä huoneessa on myös dungeonin bossi, jonka tappamalla pääset dungeonin läpi.

Floor tyyppi Bossin nimi Dungeoneering level vaatimus Floorit Tietoa

Frozen

(Kerrokset 1-11)

Gluttonous Behemoth 1 1-11 Palauttaa elämäpisteensä läheisestä raadosta. Mene sen ja raadon väliin niin se ei voi syödä.
Astea Frostweb 1 1-11 Kutsuu Spidereita käyttää kaikkia rukouksia ja osaa jäädyttää pelaajan. Tämän heikkous on Ranged.
Icy Bones 1 1-11 Osaa tehdä ympärilleen esteitä, jotka estävät liikkumista. Käyttää kaikkia hyökkäystyylejä, ja lyö Melee protectin läpi.
Luminescent Icefiend 5 3-11 Osaa jäätyä jolloin siihen ei voi hyökätä ja katosta tulee jääpuikkoja, jotka tekevät vahinkoa.
Plane-freezer Lakhrahnaz 11 6-11 Pelaajien täytyy liukua jäällä tätä bossia vastaan taistellessa. Meleellä tämä voi olla hankala sillä se voi mennä kohtaan minne meleellä ei pääse.
To'Kash the Bloodchiller 17 9-11 Voi jäädyttää pelaajan hetkeksi ja voi lyödä joskus prayerin läpi.

Abandoned 1

Nämä löytää myös Abandoned 2 flooreista

(Kerrokset 12-17)

Divine Skinweaver,
Skeletal Horde
23 12-17, 30-35 Divine Skinweaver parantaa lähellä olevia pelaajia ja ilmoittaa kun voi tukkia tunnelin. Luurankoja tulee avoimista tunneleista lisää, kunnes tunnelit tukitaan.
Hobgoblin Geomancer 23 12-17, 30-35 Voi estää liikkumisen ja teleportata kauemmas. Käyttää enimmäkseen magicia.
Bulwark beast 23 12-17, 30-35 Tämän panssari pitää rikkoa ensin hakulla ennen kuin tähän osuu.
Unholy cursebearer 29 15-17, 30-35 Vähentää pelaajan taistelutaitoja.

Furnished

(Kerrokset 18-29)

Rammernaut 35 18-29 Voi pysäyttää pelaajan ja pystyy lyömään aika kovaa. Käyttää vain meleetä.
Stomp 35 18-29 Pudottaa silloin tällöin kiviä katosta jolloin siihen ei voi hyökätä ja pelaajan täytyy "sytyttää" molemmat stompin ympärillä olevat kivet tai stomp saa elämänsä takaisin.
Har'Lakk the Riftsplitter 35 18-29 Vähentää pelaajan prayeriä ja pudottaa maahan taikoja jotka tekevät vahinkoa niin kunnes juoksee niitten alta pois.
Lexicus Runewright 39 20-29 Kääntää 1/3 pelaajan tekemästä melee vahingosta takaisin pelaajaan. Osaa myös kutsua kirjoja avukseen taisteluun. Voi myös räjäyttää kirjat tekemään erittäin paljon vahinkoa sanomalla "Book barrage".
Sagittare 45 23-29 Käyttää protect from missiles rukousta ja teleporttaa silloin tällöin muualle huoneeseen ja ampuu nuolia jotka tekevät vahinkoa ja estävät liikkumisen jos jäät alle.
Night-gazer Khighorahk 51 26-29 Pelaajan täytyy sytyttää reunalla olevat soihdut ennen kuin voi osua tähän bossiin. Soihdut täytyy pitää palamassa. Tämä voi nousta ilmaan ja tömähtää mahaan jolloin pelaaja saa paljon vahinkoa mikäli seisoo lähellä (tällöin kannattaa väistää). Kun olet saanut tämän elämät nollaan tämä saa elämät takaisin yhden kerran.

Abandoned 2

(Kerrokset 30-35)

Shadow-forger Ihlakhizan 59 30-35 Kun tämä alkaa hehkua mene pylvään taakse suojaan, sillä silloin tämä "räjähtää" ja tekee paljon vahinkoa jos seisot lähellä.
Bal'lak the Pummeller 65 33-35 Tämän defence lisääntyy kokoajan ja kun mittari on täysi, et osu tähän ollenkaan. Houkuttele tämä boss seisomaan vihreiden pisteiden päälle jolloin sen defence vähenee tai teleporttaa pois huoneesta ja odota että defence laskeentuu.

Occult*

(Kerrokset 36-47) (julkaistiin 19. elokuuta 2010)

Skeletal trio 71 36-47 Kolme luurankoa, jotka käyttävät eri hyökkäystyylejä. Suositellaan tappamaan ensin mage, sitten warrior ja sitten vasta ranger.
Runebound behemoth 71 36-47 Käyttää kaikkia suojarukouksia yhtä aikaa. Mahdotonta tappaa ellei valitse huoneessa olevista alttarista deactivate, jolloin kyseinen rukous menee pois.
Gravecreeper 71 36-47 Ei tietoa vielä!
Necrolord 77 39-47 Ei tietoa vielä!
Flesh-Spoiler Haasghenahk 83 42-47 Ei tietoa vielä!
Yk'Lagor the Thunderous* 89 45-47 *Vahvistettiin Dungeoneeringin "loppuvastukseksi".

Warped*

(Kerrokset 48-60)

 ?  ?  ? *Julkaistaan lähiaikoina. Mod Mark vahvisti että Warped floorit ovat viimeiset kerrokset.

Glitchit Muokkaa

  • 25. heinäkuuta 2010 hiscoret näyttivät että pelaajalla nimeltä Malline:Hs olisi 120 Dungeoneering. Kuitenkin hänellä on vielä vain 63M xp:tä joka tarkoittaa että hänellä on oikeasti 115 Dungeoneering, ei 120!

TriviaaMuokkaa

  • Vaikka luolastossa saa hirmuisia määriä rahaa, ei niitä saa mukaansa lähtiessä luolastosta pois.
  • Taito pohjautuu lähinnä muihin taitoihin.
  • Dungeoneering on ensimmäinen taito, jolla on kaksi skillcapea, Skill Mastery ja True Skill Mastery.
  • Toisin kuin muut taidot tämän taidon voi kehittää tasolle 120 asti, mutta siihen tarvitsee yli 104 miljoonaa xp:tä.
  • Dungeoneerngissä on kaikki aineet joista voi tehdä esineitä, uniikkeja eikä niitä tapaa missään muualla. Riimut ovat sen sijaan täysin samanlaisia myös muualla pelissä.
  • Thok myy Dungeoneering skillcapen.
  • Dungeonissa oli paha glitchi, jolloin kaikista muista skilleistä sai älyttömästi xp:tä. Tämä johti serverien sammuttamiseen ja puolen tunnin rollbackkiin, jonka jälkeen serverit taas aukaistiin.

Kuvia Muokkaa

Malline:Dungeoneering

Taidot
Ilmaispelaajien taidot: Attack.png Attack Strength.png

StrengthDefence.png DefenceRanged.png RangedPrayer.png PrayerMagic.png MagicConstitution.png Constitution

Non-combat taidot: Runecrafting.png Runecrafting Crafting.png

CraftingMining.png MiningSmithing.png SmithingFishing.png FishingCooking.png CookingFiremaking.png FiremakingWoodcutting.png WoodcuttingDungeoneering-icon.png Dungeoneering

Jäsenten taidot: Construction.png Construction Agility.png Agility Herblore.png Herblore Thieving.png Thieving Fletching.png Fletching Slayer.png Slayer Hunter.png Hunter Farming.png Farming Summoning.gif Summoning
Malline:Suojattu (minimikoko)
150px-Runescape Logo

Kuukauden sivu
Toukokuu 2010

Tämä artikkeli on ollut kuukauden sivu. Kiitämme sen hyvin tehneitä käyttäjiä ja muita kirjoittajia.