FANDOM

Attack Detail
Attack vaikuttaa suoraan pelaajan tarkkuuteen lähitaisteluaseiden käytössä. Mitä korkeampi hyökkäystaso, sen useammin pelaaja osuu kohteeseensa. Kun pelaaja nostaa hyökkäystasoaan hän ei vain osu useammin, vaan pystyy myös käyttämään parempia aseita.

Joillain P2P-aseilla on myös erikoishyökkäys, joka yleensä vaikuttaa johonkin muuhun, kuin lyöntiin esimerkiksi vähentää jotain taistelutasoa tms. Erikoishyökkäystä on vain rajattu määrä, joka kuluu käytettäessä.

Attack

Voit kehittää hyökkäystä taistelemalla käyttäen tarkkaa taistelutapaa.

KokemuspisteetMuokkaa

On olemassa kaava jota käytetään määrittämään kuinka paljon kokemusta pelaaja ansaitsee taistellessaan tarkalla taistelutavalla (Accurate). Kun pelaaja osuu kohteeseensa ja tekee tähän vahinkoa, vahingon määrä kerrotaan 0,4, ja saadaan ansaittu kokemus. Eli jos pelaaja iskee 100, hän saa 40 hyökkäyskokemusta.

Taistellessasi myös kestävyys saa kokemusta tekemäsi vahingon mukaan, jos pelaaja osuu kohteeseensa, vahingon määrä kerrotaan 0,133 ja saadaan kuinka paljon pelaaja saa kestävyyskokemusta. Jos pelaaja iskee 100, hän saa 13,3 kestävyyskokemusta 40 hyökkäyskokemuksen lisäksi.

Jos pelaaja taistelee käyttäen kontrolloitua (Controlled) hyökkäystyyliä, kaikki tehty vahinko kerrotaan 0,133:lla ja se annetaan kaikille meleetaidoille. Eli jos pelaaja iskee 100, hän saa 13,3 kokemusta hyökkäykseen, sekä voimaan, sekä puolustukseen ja kestävyyteen.

Hyökkäystason edutMuokkaa

Taistellessaan tarkalla taistelutavalla pelaajat osuvat kohteeseensa useammin kuin agressiivisellä (Strength), puolustavalla (Defence), tai kontrolloidulla. Kuitenkin, suurin osa RuneScapen pelaajista suosii voimaa hyökkäyksen sijasta, koska useimmat haluavat tuottaa enemmän vahinkoa, kuin osua useammin.

HyökkäysbonuksetMuokkaa

Useimmat aseet antavat pelaajalle hyökkäys bonuksia, jotka voi nähdä Equipment menusta. Nämä bonukset antavat pelaajille etuja ja haittoja taistelussa.

Stab: Jotkut aseet ovat hyviä iskemisessä, kuten tikarit, miekat, pitkät miekat, macet/nuijat ja hakut. Ase jolla on hyvä iskubonus iskee enemmän jos pelaaja valitsee hyökkäystavakseen stabin.

Slash: Jotkin aseet ovat hyviä viiltämisessä, kuten sapelit, miekat, pitkät miekat, kirveet, taistelukirveet ja kahdenkädenmiekat. Ase jolla on hyvä viiltobonus iskee enemmän kun pelaaja valitsee hyökkäystavakseen slashin.

Crush: Jotkin aseet ovat hyviä murskaamisessa, kuten macet, taistelukirveet ja sotavasarat. Ase jolla on hyvä murskausbonus iskee enemmän kun pelaaja valitsee hyökkäystavakseen crushin.

Magic: Taikapainotteiset aseet, kuten sauvat, antavat pelaajalle taikabonusta, jonka avulla taiat iskevät enemmän.

Ranged: Ranged-painotteiset aseet, kuten jouset ja heittoaseet antavat pelaajalle Range bonusta, jonka avulla Ranged hyökkäykset iskevät enemmän.

TasotMuokkaa

Tarvitut hyökkäystasot kunkin tasoisten aseiden käyttämiseen.

Tähdellä merkityt vain P2P-pelaajille.
TyyppiTasoMerkinnät
Pronssi 1 Pronssiset aseet ovat eräitä heikoimmista aseista koko RuneScapessa.
Rauta 1 Rautaiset aseet ovat tehokkaampia kuin pronssiset.
Teräs 5 Teräksiset aseet ovat tehokkaampia kuin rautaiset.
Musta 10 Mustat aseet ovat tehokkaampia kuin teräksiset.
Mithril 20 Mithrilliset aseet ovat tehokkaampia kuin mustat.
Adamant 30 Adamanttiset aseet ovat tehokkaampia kuin mithrilliset.
Rune 40 Runiittiaseet ovat tehokkaampia kuin adamanttiset aseet ja ovat parhaita ilmaispelaajien aseita.
Corrupt Dragon 60 Corrupt dragon aseet ovat F2p parhaita aseita, mutta en suosittele näitä koska nämä kestävät vain puoli tuntia ja ovat kalliita!
Dragon* 60 Dragonaseet ovat tehokkaampia kuin runiittiaseet, mutta vain maksulliset-pelaajat voivat käyttää niitä.
Erikoisaseet XX On olemassa useita erikoisaseita, jotka vaativat tietyn hyökkäystason.
Barrows-aseet* 70 On olemassa neljä erittäin tehokasta Barrows-meleeasetta, joita saa Barrows-minipelistä.
Runescape controls emotes skillcape attack

Pelaaja tekemässä Attack Skillcapen emotea.huom vanha emote

Väliaikaiset tehosteetMuokkaa

Tehtävistä saatava kokemusMuokkaa

Monissa muissa tehtävissä saa palkinnoksi taikalampun, jonka antaman kokemuksen voi käyttää hyökkäykseen.

Tehtävä Kokemus
In Search of the Myreque600
Mountain Daughter1 000
A Fairy Tale Part I2 000
In Aid of the Myreque2 000
The Fremennik Trials2 812
Death Plateau3 000
Underground Pass3 000
Heroes' Quest3 075
Vampire Slayer4 825
Tree Gnome Village11 450
Fight Arena12 175
Waterfall Quest13 750
The Grand Tree18 400
Monkey Madness20 000 tai 35 000

Taidot
Ilmaispelaajien taidot: Attack.png Attack Strength.png

StrengthDefence.png DefenceRanged.png RangedPrayer.png PrayerMagic.png MagicConstitution.png Constitution

Non-combat taidot: Runecrafting.png Runecrafting Crafting.png

CraftingMining.png MiningSmithing.png SmithingFishing.png FishingCooking.png CookingFiremaking.png FiremakingWoodcutting.png WoodcuttingDungeoneering-icon.png Dungeoneering

Jäsenten taidot: Construction.png Construction Agility.png Agility Herblore.png Herblore Thieving.png Thieving Fletching.png Fletching Slayer.png Slayer Hunter.png Hunter Farming.png Farming Summoning.gif Summoning

150px-Runescape Logo

Kuukauden sivu
Joulukuu 2009

Tämä artikkeli on ollut kuukauden sivu. Kiitämme sen hyvin tehneitä käyttäjiä ja muita kirjoittajia.en:Attack